Osma generacija Volkswagen Passata nedavno je predstavljena u BiH. Odmah nakon toga, na test smo dobili verziju sa 2,0-litarskim motorom od 150 KS o kojoj smo već pisali. Sve je bilo divno, sve je bilo super - novi Passat je još jedan u nizu izvanrednih uradaka Volkswagena koji moraju polučiti uspjeh, ali nakon tog testiranja, nekako je ostao dojam da mnogo toga fascinirajućeg što je najavljeno uz bestseler iz Volfsburga još nismo vidjeli, jer naš model, jednostavno, nije imao te dodatke.
I onda - bingo! ASA Auto odmah nam je nakon toga ustupio i drugu Passatovu verziju od koje se ledi krv u žilama. Prosječnom zaljubljeniku u Volkswagen dovoljno je reći - motor od 240 konjskih snaga, pogon na sva četiri točka, sedmostepeni DSG mjenjač, nova digitalna instrumentalna tabla, četiri načina vožnje, a sve savršeno skockano u premium paket koji će zabrinuti i najjače konkurente.
Laki aluminij
O osnovnim značajkama njemačke poslovne limuzine već smo pisali pa ćemo se ovdje ograničiti na samo određene stavke koje karakteriziraju ovaj model. Samo! A za to "samo" potrebno je mnogo prostora.
Za karoseriju, u čijoj izradi je korišten i laki aluminij, ponovit ćemo da je niža, kraća i šira, ali s većim međuosovinskim razmakom i kraćim prevjesima. Izgleda i elegantno, sportski i veoma markantno, čemu doprinosi full LED tehnologija (svaka sijalica može se pojedinačno zamijeniti).
Najjači dojam na putnika ostavit će unutrašnjost, koja je duboko u premium segmentu. Savršenost izbija iz svakog kroja, spoja i centimetra korištenih materijala. Ono što je specifičnost ovog modela je dugo najavljivani digitalni displej na instrumentalnoj tabli dijagonale 12,3 centimetra koji mijenja analogne komande. Igrajući se dugmićima na volanu, uočit ćete da objedinjuje apsolutno sve podatke, od nadmorske visine, pritiska u gumama, navigacionog sistema i sistema pomoći, eko-vožnje, čitanja saobraćajnih znakova... Baš sve. Samo izaberite šta želite da vam bude pred očima. Fenomenalno i definitivno vrijedno doplate. Svakako, tu je i "centralni" 6,5-inčni displej koji reagira ne samo na dodir već i na blizinu prsta.
Od ostalih mnogobrojnih dodataka spomenimo grijanje volana i sjedišta, masažnu funkciju vozačevog, obilje LED svjetala, vrhunski audio uređaj sa 700 vati, stalnu konekciju na internet (godinu besplatno), USB i SD ulaze, DVD player, trozonski klima-uređaj... S ovakvim enterijerom, Volkswagen je ljestvicu podigao na veoma visok nivo.
S pola snage
Dalje, motor. Četverocilindarski 2,0-litarski turbodizelaš s dva turbopunjača (jedna turbina radi po potrebi) najjači je u Passatovoj ponudi. O čemu se radi, najbolje govori informacija da razvija 240 konjskih snaga i da ima obrtni moment od čak 500 Nm, i to u širokom rasponu od 1.750 do 2.500 obrtaja. Podaci vrijedni svakog respekta. Ovakav Passat puca od snage - do brzine od 100 km/h dolazi za samo 6,1 sekundu. Čini se, s pola snage. Pravi sportski dojam. O pogonu na sva četiri točka treba reći da se za prijenos snage brine Haldex spojka najnovije generacije koja, ovisno o podlozi, mijenja odnos na prednju i zadnju osovinu. U uvjetima visokog snijega i leda pogon se pokazao veoma moćnim.
Uživati u vožnji možete još više ako izaberete jednu od četiri postavke rada ovjesa, volana, mjenjača, upravljačkog mehanizma i kočnica - comfort, eco, normal i sport.
Za promjenu brzina zadužen je automatski DSG sa sedam brzina s nekoliko programa rada. Korištenjem tipki na volanu, promjene brzina su još brže i udobnije po putnike. Ergonomija, udobnost i ponuda prostora su, naravno, na najvišem nivou, kako se i očekuje od Passata.
Sve skupa veličanstveno, a cijena - sasvim odgovarajuća.
Sam usporava, ubrzava i koči
Jedno od najjačih oružja novog Passata su brojni novi sistemi asistencije vozaču koji ga čine možda i najmoćnijim vozilom segmenta na tržištu. Recimo, aktivni tempomat (ACC) prati ritam vozila ispred, sam usporava i ubrzava automobil, te automatski koči ako uoči iznenadnu prepreku ispred vozila, a vi ne reagirate na vrijeme. Dalje, treba spomenuti nadzor mrtvog ugla, prepoznavanje umora vozača, čitanje saobraćajnih znakova, te panoramski pogled na vozilo preko četiri kamere s perspektivom po želji, što olakšava proboj kroz uske ulice.
Vijećnica, „Avaz“ i Željo
Navigacioni sistem je priča za sebe. Čak i u Sarajevu, prikazuje svaku moguću uličicu, a ono što je lijepo je autentičan vizuelni prikaz markantnijih objekata - recimo, Vijećnice, Katedrale, Careve džamije, „Avazovog Twist Towera“, pa čak i stadiona Grbavica s natpisom Željo na sjevernoj tribini...
Lična karta
KAROSERIJA
D/Š/V 4.767/1.832/1.456
Masa 1.721 kg
Prtljažnik 586 l
Gume 235/40 R19
MOTOR I MJENJAČ
Zapremina 1.968 ccm
Snaga 240 KS/4.000
Obrtni moment 500 Nm/1.750
Mjenjač automatski, 7 brzina4
NA CESTI
Max. brzina 240 km/h
Ubrzanje 0-100 6,1 sec
Potrošnja (grad/otv/komb): 6,4/4,6/5,3
OPREMA
Serijska oprema testnog automobila: ESC, ABS, ASR, EDL, EDC, TRSP, sart/stop sistem, analogni sat u instrumentalnoj tabli, elektropodizači stakala naprijed i natrag, osvjetljenje enterijera u LED tehnici, senzori za parkiranje naprijed i natrag, multifunkcionalni kožni volan, šest zračnih jastuka, trozonski automatski klima-uređaj, sistem za detekciju umora vozača, adaptivna kontrola podvozja, elektronska blokada diferencijala, elektropodesiva grijana vanjska ogledala...
Dodatna oprema: Grijanje upravljača, tipke za izmjenu brzina na volanu, adaptivni tempomat za brzinu do 160 km/h s monitoringom prometa i kočenjem u slučaju nužde, panoramski elektropokretni krov, dinamička kontrola dugih svjetala, elektropodesiva prednja sjedišta s funkcijom masaže, navigacioni sistem sa 8-inčnim ekranom, DVD-om, bluetoothom, SD i USB ulazima, metalik lak, asistent za promjenu trake, audio sistem Dynaudio od 700 W, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, monitoring pješaka, sistem kamera za nadzor okoline, paket ambijentalnog osvjetljenja...
CIJENA
Osnovni benzinac (1.4, 125 KS) 33.899 KM
Osnovni dizelaš (1.6, 120 KS) 36.868 KM
Testirani model 101.610 KM
Advokat Sarajevo
advokat Sarajevo -
advokat Bijeljina -
advokat Banja Luka -
Advokat Tuzla -
advokat Brcko
advokat