Mada to ponekad izgleda tako, ova rubrika ne služi kao reklama, već, eto, kao neki nezavisan pogled s ciljem otkrivanja vrlina i mana automobila. No, ovaj tekst morat će izgledati kao reklama – Mazda 6 koju ćemo vam nastojati približiti je savršena! Remek-djelo koje spaja elementarne osobine moderne mobilnosti sa najsofisticiranijim tehnološkim pomagalima iz radionice japanskih inžinjera. Automobil koji se ne vozi, već vozi i voli.
O ukusima se ne raspravlja, ali krenuvši od izgleda i dojma, moramo konstatirati da je Mazda 6 kalendarske 2015. godine dizajnirana fenomenalno i da iz svake njene linije zrači moć. Strastvena, elegantna, dinamična... i šta sve ne. Kao takva, izaziva mnogo požudnih pogleda.
Ne puštaj volan
No, osim izgleda, testni model u najbogatijoj mogućoj opremi Revolution Top oborit će vas s nogu i zbog mnogih ostalih vrlina. Vozi se odlično, ima idealno podešen ovjes, izvanredan motor, veoma udobnu unutrašnjost i cijeli niz najnaprednijih sistema aktivne i pasivne sigurnosti koje ga stavljaju u sami vrh ponude na tržištu.
U odnosu na prethodni model, Mazda 6 ima novu prednju masku i branik, LED prednja i svjetla za maglu te nešto drugačiju unutrašnjost. Udobnost svih sjedišta podignuta je na viši nivo, smanjeni su buka i vibracije, tu su nova centralna konzola s električnom parking kočnicom, "krović" iznad instrumenata i centralni naslon za ruke su proštepani kožnom dekoracijom, brojčanik instrumenata ima novi dizajn, a uvedeno je čak i grijanje stražnjih sjedišta.
Centralno mjesto u kokpitu pripada 7-inčnom ekranu u boji s poboljšanim HMI komanderom na centralnoj konzoli preko kojeg se upravlja svim sistemima i audiouređajem. Na početku izgleda komplicirano, ali brzo ćete shvatiti da je zapravo vrlo jednostavno. Novost je i head-up displej koji vozaču na pomičnom staklu iza volana nudi projekciju najvažnijih podataka o vožnji kako ne bi skretao pogled sa ceste. Osim toga, Mazda 6 sada ima još jedan USB priključak.
No, veliki korak napravljen je po pitanju sistema sigurnosti. Unaprijeđen je nadzor stražnjih mrtvih uglova koji uključuje upozorenje na kretanje iza vozila pri isparkiravanju unatrag s automatskim kočenjem u slučaju da sistem otkrije opasnost od udara. Dalje, automobil ima adaptivnu kontrolu dugih svjetala, sistem zadržavanja saobraćajne trake s vibracijom i zakretanjem upravljača da bi se vozilo vratilo u traku, upozorenje vozača na umor, sistem samokočenja u vožnji u koloni... Kada pustite volan, čak će vas upozoriti da to ne radite. Savršenstvo!
Prava zvjerka
Ako ćemo o prostoru, ima ga strašno mnogo. Igrom slučaja, autor teksta je jednom prilikom vozio čak pet putnika u automobilu koji se nisu baš previše žalili da sjede jedno na drugom. Prostora za glavu, laktove i noge je veoma mnogo, a prtljažnik od 480 litara je kao stvoren za duga putovanja. Udobnost je na visokom nivou, a tome pridonosi i izvanredni Bose premium audio sistem.
Mazda je uvijek glasila za kompaniju koja pridaje veliku važnost kvalitetu vožnje. Sa 2,2-litarskim turbodizelskim motorom od 175 konjskih snaga i obrtnim momentom od čak 420 Nm, ovaj Japanac je zvjerka vrijedna poštovanja. Ubrzanjem će vas zalijepiti za sjedište, a ovjes joj je idealno podešen i za normalnu i za sportsku vožnju. Motor je uparen sa šestostepenim automatskim mjenjačem, koji je odličan za lagodnu vožnju, ali ko želi više, brzine može mijenjati sam preko tipki iza volana.
Ko je ne bi poželio? Na kraju svega, podatak da je cijena automobila 76.300 KM je dosta iznenađujući. Trebao bi koštati i više.
Lična karta
KAROSERIJA
D/Š/V 4.870/1.840/1.450
Masa 1.410 kg
Prtljažnik 480 l
Gume 225/45 R19
MOTOR I MJENJAČ
Zapremina 2.191 ccm
Snaga 175 KS/4.500
Moment 420 Nm/1.800
Mjenjač automatski, 6 brzina
NA CESTI
Max. brzina 216 km/h
Ubrzanje 0-100 8,4 sec
Potrošnja (grad/otv/komb): 5,9/4,2/4,8
OPREMA
Serijska (Emotion): Klima-uređaj, visokokvalitetni audiosistem s četiri zvučnika (AM/FM, Aux, USB), elektropodesivi retrovizori, centralno daljinsko zaključavanje, elektropodizači stakala naprijed i straga, putni računar, pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem dinamičke kontrole stabilnosti i proklizavanja, pokretanje/zaustavljanje rada motora bez ključa, prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i straga), start/stop sistem, 17-inčne aluminijske felge, kontrola stanja i upozorenje na smanjenje pritiska u gumama...
Paket Revolution Top: Parking senzori naprijed i natrag, grijanje svih sjedišta, napredni sistem osvjetljavanja puta s varijabilnom distribucijom intenziteta i prostiranja svjetlosnog snopa, napredni sistem održavanja pravca kretanja vozila unutar saobraćajne trake iznad 65 km/h, Bose premium soundsystem sa osam zvučnika, Head Up displej, sistem samokočenja prilikom vožnje unazad, sistem za upozorenje vozača, napredni sistem kontrole kretanja vozila, izvan vidnog područja (bočno i straga), dvozonski automatski klima-sistem, sistem samokočenja u vožnji u koloni pri brzinama od 4-30 km/h, šivanom kožom obložena instrumentalna tabla i stražnja konzola, sjedišta obložena kožom, elektropodešavanje sjedišta vozača i suvozača, radarski aktivni tempomat, održavanje brzine i rastojanja s automatskim kočenjem, tipke za izmjenu brzina na obruču upravljača...
CIJENA
Osnovni benzinac (145 KS)
47.700 KM
Osnovni dizelaš (150 KS)
59.000 KM
Testirani model
76.300 KM
Neuhvatljiva za radar!
Vrijedi izdvojiti još jednu zanimljivu stvar kada je Mazda 6 u pitanju. Automobil ima nekoliko naprednih sistema aktivne sigurnosti i aktivni radarski tempomat, koji, kako se ispostavilo, utječu na zastarjele radare koje koriste naša i policija u zemljama okruženja, gdje je i otkriven ovaj "problem". U praksi, to znači da nije moguće očitati brzinu kretanja automobila!
Japanska kompanija sigurno nije imala namjeru svoje automobile učiniti neuhvatljivim za starije tipove radara, ali ispostavilo se da napredni sistemi koje ovaj sofisticirani model ima dovode upravo do toga.