Od 2016. cestarina i u Njemačkoj
Postano: čet pro 18, 2014 5:24 pm
Od 2016. cestarina i u Njemačkoj
Nakon dugog natezanja, njemačka vlada je prihvatila prijedlog zakona o cestarini i za osobna vozila za njemačke ceste. Ipak, još uvijek ima otvorenih pitanja, a ne zna se ni koliko će strance koštati vinjeta.
Zapravo, po prijedlogu zakona kojeg je ove srijede (17.12.) prihvatila njemačka vlada, njemački vozači će od 2016. morati plaćati "doprinos za infrastrukturu" za korištenje svih 40.000 kilometara državnih cesta i za oko 13.000 kilometara autocesta po Njemačkoj. Stranci, odnosno oni koji ne plaćaju porez na motorna vozila u ovoj zemlji, će cestarinu plaćati samo za korištenje autocesta.
To je samo jedna od niza izmjena prvotnog plana ministra prometa Alexandera Dobrinta nakon što su se brojne općine i pokrajine s ruba zemlje uplašile ozbiljnog pada prihoda iz malograničnog prometa. Drugim riječima, stranci će svojim automobilima Njemačkom i dalje moći putovati besplatno - ako ne voze po autocesti.
[Cestarina je postala ključno pitanje bavarskih kršćanskih demokrata i njenog ministra prometa u saveznoj vladi, Dobrindta]
Cestarina je postala ključno pitanje bavarskih kršćanskih demokrata i njenog ministra prometa u saveznoj vladi, Dobrindta
Ali dodataka i izmjena će vjerojatno biti još, obzirom da nije još poznato koliko će strance koštati "vinjeta" za Njemačku. Naime, u prijedlogu Vlade se za njemačke vlasnike osobnih vozila predviđa različita cijena cestarine, ovisno o zapremini motora i ekološkoj podnošljivosti automobila. To pak znači da će Nijemce taj doprinos koštati od 24 do 130 eura godišnje. Obzirom na pravila Europske unije, teško da će biti moguće da će "stranci" morati plaćati više.
Ministar Dobrindt je tek izjavio kako "s cijenama za kratkotrajne i godišnje vinjete za strana vozila ležimo otprilike kao i kod susjednih zemalja", makar nije precizirao iznose. Kako uopće tehnički riješiti taj spektar cijena za vlasnike stranih vozila, a da sve to bude koliko-toliko jasno i pregledno, to još ostaje otvoreno.
Za Nijemce: plus, minus, nula
Isto tako, u prijedlogu vlade je ostala temeljna ideja ovog ministra prometa iz bavarskih kršćanskih demokrata (CSU) po kojem bi cestarinu "plaćali stranci", a vlasnicima vozila registriranim u Njemačkoj bi se taj iznos odbijao od poreza na motorna vozila kojeg ionako plaćaju. Drugim riječima, njemački vozači ne bi trebali plaćati više nego što sad plaćaju.
Za svaki slučaj vlada kancelarke Merkel ovaj propis o cestarinama želi utemeljiti u dva zakonska teksta, u novom zakonu o cestarinama i u promjeni zakona o porezu na motorna vozila. Time se želi razuvjeriti one građane koji strahuju da će ova ili neka druga njemačka vlada jednog lijepog dana "zaboraviti" da je obećala građanima kako ih cestarina uopće neće "udariti po džepu".
Po prijedlogu ovog zakona, popis vozila koja će u Njemačkoj biti izuzeta od plaćanja cestarina je vrlo kratak: to su električni automobili, vozila hitne pomoći i vozila tehničke pomoći u slučaju katastrofe. Iznimno, i invalidne osobe će biti izuzete od plaćanja ovog "doprinosa za infrastrukturu".
Po svemu sudeći, strance će koštati samo vožnja autocestama. 'Običnim' nadregionalnim cestama će smjeti voziti i bez vinjete.
Još ima pitanja
Prema kalkulacijama ministra prometa, Njemačka bi ovim cestarinama trebala ubirati oko 500 milijuna eura dodatnih prihoda godišnje. Automobilski klub ADAC pak procjenjuje kako će prihodi biti mnogo niži obzirom na troškove prodajnih mjesta i nadzora prijestupnika. Gotovo svi kritičari se slažu kako je i dalje vrlo upitno da li će taj novac onda konačno i teći onamo gdje bi trebao - u održavanje cestovne mreže u Njemačkoj ili će opet odlaziti tko zna gdje.
Naravno, ovaj zakon o cestarinama treba još proći čitavu demokratsku proceduru, dakle treba ga usvojiti i donji i gornji dom njemačkog parlamenta. Usprkos tome što je to prijedlog velike koalicije, može se očekivati veoma burna rasprava već u Bundestagu jer je i Europska komisija već nekoliko puta upozorila Berlin kako neće prihvatiti posebna pravila "samo za Nijemce". Još se čeka i dozvola Bundesrata. Tu je i politička situacija nešto drugačija. Naime, u mnogim pokrajinama je stranka Zelenih u vladi ili čak na čelu pokrajine - a ta stranka ima čitav niz zamjerki ovoj ideji cestarina ministra bavarskih kršćanskih demokrata. Zakon bi trebao stupiti na snagu 2016., ali po svemu sudeći još predstoje vrlo žučne političke rasprave o cijeni vožnje po njemačkim autocestama.
Nakon dugog natezanja, njemačka vlada je prihvatila prijedlog zakona o cestarini i za osobna vozila za njemačke ceste. Ipak, još uvijek ima otvorenih pitanja, a ne zna se ni koliko će strance koštati vinjeta.
Zapravo, po prijedlogu zakona kojeg je ove srijede (17.12.) prihvatila njemačka vlada, njemački vozači će od 2016. morati plaćati "doprinos za infrastrukturu" za korištenje svih 40.000 kilometara državnih cesta i za oko 13.000 kilometara autocesta po Njemačkoj. Stranci, odnosno oni koji ne plaćaju porez na motorna vozila u ovoj zemlji, će cestarinu plaćati samo za korištenje autocesta.
To je samo jedna od niza izmjena prvotnog plana ministra prometa Alexandera Dobrinta nakon što su se brojne općine i pokrajine s ruba zemlje uplašile ozbiljnog pada prihoda iz malograničnog prometa. Drugim riječima, stranci će svojim automobilima Njemačkom i dalje moći putovati besplatno - ako ne voze po autocesti.
[Cestarina je postala ključno pitanje bavarskih kršćanskih demokrata i njenog ministra prometa u saveznoj vladi, Dobrindta]
Cestarina je postala ključno pitanje bavarskih kršćanskih demokrata i njenog ministra prometa u saveznoj vladi, Dobrindta
Ali dodataka i izmjena će vjerojatno biti još, obzirom da nije još poznato koliko će strance koštati "vinjeta" za Njemačku. Naime, u prijedlogu Vlade se za njemačke vlasnike osobnih vozila predviđa različita cijena cestarine, ovisno o zapremini motora i ekološkoj podnošljivosti automobila. To pak znači da će Nijemce taj doprinos koštati od 24 do 130 eura godišnje. Obzirom na pravila Europske unije, teško da će biti moguće da će "stranci" morati plaćati više.
Ministar Dobrindt je tek izjavio kako "s cijenama za kratkotrajne i godišnje vinjete za strana vozila ležimo otprilike kao i kod susjednih zemalja", makar nije precizirao iznose. Kako uopće tehnički riješiti taj spektar cijena za vlasnike stranih vozila, a da sve to bude koliko-toliko jasno i pregledno, to još ostaje otvoreno.
Za Nijemce: plus, minus, nula
Isto tako, u prijedlogu vlade je ostala temeljna ideja ovog ministra prometa iz bavarskih kršćanskih demokrata (CSU) po kojem bi cestarinu "plaćali stranci", a vlasnicima vozila registriranim u Njemačkoj bi se taj iznos odbijao od poreza na motorna vozila kojeg ionako plaćaju. Drugim riječima, njemački vozači ne bi trebali plaćati više nego što sad plaćaju.
Za svaki slučaj vlada kancelarke Merkel ovaj propis o cestarinama želi utemeljiti u dva zakonska teksta, u novom zakonu o cestarinama i u promjeni zakona o porezu na motorna vozila. Time se želi razuvjeriti one građane koji strahuju da će ova ili neka druga njemačka vlada jednog lijepog dana "zaboraviti" da je obećala građanima kako ih cestarina uopće neće "udariti po džepu".
Po prijedlogu ovog zakona, popis vozila koja će u Njemačkoj biti izuzeta od plaćanja cestarina je vrlo kratak: to su električni automobili, vozila hitne pomoći i vozila tehničke pomoći u slučaju katastrofe. Iznimno, i invalidne osobe će biti izuzete od plaćanja ovog "doprinosa za infrastrukturu".
Po svemu sudeći, strance će koštati samo vožnja autocestama. 'Običnim' nadregionalnim cestama će smjeti voziti i bez vinjete.
Još ima pitanja
Prema kalkulacijama ministra prometa, Njemačka bi ovim cestarinama trebala ubirati oko 500 milijuna eura dodatnih prihoda godišnje. Automobilski klub ADAC pak procjenjuje kako će prihodi biti mnogo niži obzirom na troškove prodajnih mjesta i nadzora prijestupnika. Gotovo svi kritičari se slažu kako je i dalje vrlo upitno da li će taj novac onda konačno i teći onamo gdje bi trebao - u održavanje cestovne mreže u Njemačkoj ili će opet odlaziti tko zna gdje.
Naravno, ovaj zakon o cestarinama treba još proći čitavu demokratsku proceduru, dakle treba ga usvojiti i donji i gornji dom njemačkog parlamenta. Usprkos tome što je to prijedlog velike koalicije, može se očekivati veoma burna rasprava već u Bundestagu jer je i Europska komisija već nekoliko puta upozorila Berlin kako neće prihvatiti posebna pravila "samo za Nijemce". Još se čeka i dozvola Bundesrata. Tu je i politička situacija nešto drugačija. Naime, u mnogim pokrajinama je stranka Zelenih u vladi ili čak na čelu pokrajine - a ta stranka ima čitav niz zamjerki ovoj ideji cestarina ministra bavarskih kršćanskih demokrata. Zakon bi trebao stupiti na snagu 2016., ali po svemu sudeći još predstoje vrlo žučne političke rasprave o cijeni vožnje po njemačkim autocestama.