IKEA: BiH nam je važna, sredite saobraćajnice i infrastruktu
Postano: uto pro 23, 2014 7:17 pm
Najveći svjetski proizvođač namještaja IKEA krajem augusta je otvorila svoj centar u Hrvatskoj. Za 2016. godinu najavljuju otvaranje pet robnih kuća u Srbiji, a očekivana vrijednost ukupne investicije je 300 miliona eura. Odlučili smo u IKEA-i potražiti odgovor na pitanje da li i kada možemo očekivati ovu švedsku kompaniju u Bosni i Hercegovini.
Da među građanima Bosne i Hercegovine vlada veliki interes za IKEA-u, potvrđuje to i nedavno osnovana grupa "Hoćemo IKEA-u u BiH" koja broji više od 13.000 članova.
"To je usitinu impresivna brojka. Drago nam je da postoji već sada takav interes u BiH za tvrtkom IKEA. Sama BiH je za nas jako važna, ponajprije zbog saradnje koju ostvarujemo sa nekoliko proizvođača koji za nas proizvode i čiji se proizvodi izvoze iz zemlje i već sada nalaze u robnim kućama širom svijeta svijeta", kazao je Igor Štefanac, regionalni PR menadžer IKEA-e za jugoistočnu Evropu.
Na upit da li i kada možemo očekivati robne kuće IKEA u BiH, kazao je da u ovom trenutku ne postoji odluka o širenju na bh. tržište.
"Što se tiče potencijalnog širenja maloprodajne mreže tj. otvaranja IKEA robnih kuća, za sada na razini IKEA Grupe ne postoji odluka o tome. Naravno, sve interesantne zemlje se promatraju, pa tako i BiH, ali za sada nema naznaka kada bi se neka odluka mogla donijeti", dodaje Štefanac.
On je pojasnio na koji način IKEA procijenjuje kada je pravi trenutak za doći u neku zemlju.
"Prije svega, gledamo na njezin geografski položaj tj. blizinu naše nabavne mreže, i kako bismo u budućnosti mogli dovoziti robu do samih robnih kuća na što efikasniji mogući način (zbog ovog razloga primjerice za sada nemamo niti jednu robnu kuću u Južnoj Americi). Ako je taj preduslov zadovoljen, gledaju se daljnji kriteriji poput stanja saobraćajne infrastrukture te potencijalne veličina tržišta", kazao je regionalni PR menadžer IKEA-e za jugoistočnu Evropu.
U IKEA-i žele da jedna robna kuća ima mogućnost pokriti oko milion stanovnika nekog područja (60 minuta vožnje oko robne kuće).
"Svakako najvažniji kriterij je stanje ekonomije neke zemlje tj. kupovna moć potencijalnih kupaca. Naime, poslovna ideja kompanije IKEA je ponuditi dobro dizajniran, funkcionalan i kvalitetan namještaj po tako niskim cijenama koje si većina ljudi može priuštiti i upravo je ta ideja jedna od glavnih niti vodilja kada gledamo neko tržište. Iz iskustva smo naučili da imamo samo jednu priliku za stvaranje prvog dojma i ako ne napravimo sve kako treba nećemo imati priliku za popravak", kazao je Štefanac.
Da među građanima Bosne i Hercegovine vlada veliki interes za IKEA-u, potvrđuje to i nedavno osnovana grupa "Hoćemo IKEA-u u BiH" koja broji više od 13.000 članova.
"To je usitinu impresivna brojka. Drago nam je da postoji već sada takav interes u BiH za tvrtkom IKEA. Sama BiH je za nas jako važna, ponajprije zbog saradnje koju ostvarujemo sa nekoliko proizvođača koji za nas proizvode i čiji se proizvodi izvoze iz zemlje i već sada nalaze u robnim kućama širom svijeta svijeta", kazao je Igor Štefanac, regionalni PR menadžer IKEA-e za jugoistočnu Evropu.
Na upit da li i kada možemo očekivati robne kuće IKEA u BiH, kazao je da u ovom trenutku ne postoji odluka o širenju na bh. tržište.
"Što se tiče potencijalnog širenja maloprodajne mreže tj. otvaranja IKEA robnih kuća, za sada na razini IKEA Grupe ne postoji odluka o tome. Naravno, sve interesantne zemlje se promatraju, pa tako i BiH, ali za sada nema naznaka kada bi se neka odluka mogla donijeti", dodaje Štefanac.
On je pojasnio na koji način IKEA procijenjuje kada je pravi trenutak za doći u neku zemlju.
"Prije svega, gledamo na njezin geografski položaj tj. blizinu naše nabavne mreže, i kako bismo u budućnosti mogli dovoziti robu do samih robnih kuća na što efikasniji mogući način (zbog ovog razloga primjerice za sada nemamo niti jednu robnu kuću u Južnoj Americi). Ako je taj preduslov zadovoljen, gledaju se daljnji kriteriji poput stanja saobraćajne infrastrukture te potencijalne veličina tržišta", kazao je regionalni PR menadžer IKEA-e za jugoistočnu Evropu.
U IKEA-i žele da jedna robna kuća ima mogućnost pokriti oko milion stanovnika nekog područja (60 minuta vožnje oko robne kuće).
"Svakako najvažniji kriterij je stanje ekonomije neke zemlje tj. kupovna moć potencijalnih kupaca. Naime, poslovna ideja kompanije IKEA je ponuditi dobro dizajniran, funkcionalan i kvalitetan namještaj po tako niskim cijenama koje si većina ljudi može priuštiti i upravo je ta ideja jedna od glavnih niti vodilja kada gledamo neko tržište. Iz iskustva smo naučili da imamo samo jednu priliku za stvaranje prvog dojma i ako ne napravimo sve kako treba nećemo imati priliku za popravak", kazao je Štefanac.